نمایشگر دسته ای مطالب

برگزاری جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان یزد
برگزاری جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان یزد
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛"محمد کاظم رحیمی نژاد" در ابتدای این جلسه از همت بلند مدیران، معلمان و دانش آموزان در بازگشایی مدارس تشکر کرد.
وی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان را نقشه راه آموزش و پرورش در سال جاری دانست و تاکید معظم له به برخی نکات را نشان از ضعف و نیاز به تلاش و توجه بیشتر مجموعه آموزش و پرورش برشمرد.
رحیمینژاد به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که "کشور از لحاظ قانون، سند و تصمیمات خوب، هیچ چیز کم ندارد، مهم این است که این تصمیمات و قوانین با کار جدی و مجاهدانه پیگیری و اجرا شوند و همچنین معنای معلم و تعلیمدهندگی، که ارزش بسیار بزرگی است زیرا خداوند به استناد آیات قرآن، تعلیمدهنده است و پیامبر و همه حکما، علما، دانشمندان و شخصیت های برجسته نظیر استاد شهید مطهری نیز دارای این ارزش بسیار والای معلمی هستند اشاره کرد و گفت: به شدت نیازمند همت و همراهی مجموعه آموزش و پرورش هستیم تا مشکلات، از هم گسیختگی ها و شکاف فرهنگی موجود را برطرف و بتوانیم هویت را به نسل بعد منتقل نماییم و به وضع مطلوب برسیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خواستار حمایت، تشویق و انعکاس نگاه فرد،موسسه،مدرسه،اداره و معلمانی که دیدگاه و محتوای تحولی دارند شد.
این مقام مسئول به مدیران و اعضای شورای معاونین استان و شهرستان ها توصیه کرد با حضور سرزده به مدارس، با برنامه و بدون برنامه، بدین معنا که با نگاه صمیمانه و مشفقانه به صورت پایدار و نه منظم،در کنار و همراه با مدیران و کادر مدارس در جهت کمک و هم افزایی به مدارس و مراکز آموزشی ورود پیدا کنید و دستگیر مجموعه های آموزشی باشید.
رحیمینژاد مصوبات و تصمیمات مجموعه مدیریت وزارت، استان و شهرستان ها را لازم الاجرا دانست و گفت: جلسات بدون تضارب آراء و افکار و چالش پذیرفته نیست ولی پس از مصوب شدن و تصمیم جمعی، باید با یکصدایی جدیت لازم در اجرای مصوبات را داشته باشیم تا مصوبات کاملا اجرایی شود.
وی به معیارهای حوزه پرورشی اشاره کرد و اظهار داشت: نقش مربی در تربیت نقش تنظیم گر است نه آموزش دهنده و در تربیت باید نگاهمان نگاه فرآیندی و دانش آموز محور باشد.
رحیمی نژاد بیان داشت:مربیان باید بر اساس مخاطب خودشان و برنامههای ابلاغی و با نگاه فرابخشی و متناسب با نسل امروز برنامههای تربیتی را دنبال کنند.
رسیدگی به امور بازماندگان از تحصیل، برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقاء انگیزه ،دانش و مهارت معلمان،مولد سازی دارایی ها و اقتصاد آموزش و پرورش و پیش بینی منابع درآمدی جدید،توجیه اقتصادی مراکز رفاهی،استفاده از ظرفیت خیرین،حوزه های جهادی و توسعه مشارکت مردمی در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری،دقت در هدایت تحصیلی و توجه به رشته های فنی و مهارتی،توجه به عدالت آموزشی، سنجش و ارزیابی و نظارت بر عملکرد و بازسازماندهی نیروها و توسعه متوازن و نصیب آموزشی برابر از دیگر مباحثی بود که مدیرکل آموزش و پرورش به آن ها
پرداخت.
گفتنی است در این جلسه مشاور مدیر کل، معاونین و همچنین روسای برخی شهرستان ها پیرامون برخی دستورالعمل ها نکاتی را مطرح نمودند.